20 Mayıs 2009 Çarşamba

Zinhar.com, 2005.

2005’le ilgili duygularımı aşağıda çevirdiğim bir e. e. cummings yazısıyla ifade edeceğim.

[ Haziran 1915’te Harvard Advocate’ta yayımlanan Yeni Sanat diye bir yazı. Gertrud Stein’ın Tender Buttons’da yaptığı abeslik (absurd) deneylerini biraz çözümledikten sonra soruyor: ]

“Soru şimdi beliriyor, bunun ne kadarı gerçekten Sanat?

Cevap: Bilmiyoruz. Geleceğin önemli adamları büyük ihtimalle şimdiki zamanın deneylemelerinden epey faydalanacaklar. Son yarım yüzyılda sanatsal gelişmenin fasılasız zincirine dikkatlice bir bakış, modernizmin bir temeli yoktur diyen teoriyi yanlışlar, tersine meşru eğilimlerin doğal gelişimiyle ilgileniyoruz. Sonuç böyle olunca, özel bir vak’ada [ ortaya çıkan ] abeslik (absurdity), içten bir çabayla karşı karşıya olmamız şartıyla deneyin değerini bozmaz.

Yeni Sanat, bağnazlar ve kendini adamışlar tarafından kara çalınsa da, önyargısız eleştirmene kendini temel özüyle - yani adım atılmamış yolların cesur ve içten deneylemesi olarak gösterecektir. “

Şiir için geçen yıl çok önemli bulduğum şeyleri ben de ekleyeyim:

> Hakan Arslanbenzer’in Kılavuz’da meseleyi Namık Kemal’e kadar dayaması ve Namık Kemal’e sahip çıkması.
> Ücra dergisinde Mustafa Irgat’ın tekrar okunması.
> Kutupsuz bir şiir ortamından kutuplu bir şiir ortamına geçilmiş olması.
> Atlılar (sonra Fayrap) ve zinhar.
> Orhan Pamuk olayı sayesinde edebiyatın modern global kıyıları hakkında herkesin kimseye itiraf etmediği bir iç hesaplaşmanın yapılmış olması.
> İlhan Berk’in (1918) Kuşların Doğum Gününde Olacağım kitabı.
> Barış Özgür’ün (1984) şiirlerinde kullandığı, poetikasını açımlayan imzası. [ brşzgraıöü ]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder